کارت ویزیت عمودی

مهسا موسوی / 25 آبان 1395

این روزها همه جا کارت ویزیت های مستطیل شکل افقی را می‌بینید و می‌توان گفت که یکنواخت و تکراری شده اند، در حالیکه راه های بسیاری برای طراحی و چاپ کارت ویزیت وجود دارند اما اغلب این نوع کارت ویزیت را انتخاب می‌کنند چون به نظر می رسد طراحی آن ساده تر است.

اگر می‌خواهید کمی متفاوت تر از یک جریان سنتی و عادی باشید ما در این مطلب می‌خواهیم طراحی کارت ویزیت های عمودی را به شما آموزش دهیم:

هرچند که کارت ویزیت عمودی به اندازه کارت ویزیت افقی معمول نیستند اما با این حال طراحی یک کارت ویزیت عمودی نمی‌تواند یک تغییر چشمگیر و یا تفاوت خاص برای شما و در نگاه مخاطب شما باشد، اما گاهی اوقات همین تغییرات کوچک نیز می‌تواند آغاز تحولات بزرگ و موفقیت آمیز برای کسب و کار شما باشد.

اولین قدم برای طراحی کارت تعیین اندازه های آن می‌باشد و چون اندازه کارت های عمودی و افقی یکسان است پس کار ما در این مرحله ساده می‌شود. کافی ست از یک نمونه ذخیره شده از کارت ویزیت قبلی خود استفاده کنید و یا به این مطلب مراجعه کنید. حتی می‌توانید یک طرح ذخیره شده از کارت ویزیت قبلی خود را که به شکل افقی طراحی شده بود، با یک تغییر ظریف و بدون تغییر دادن شکل و بافت و... به کارت ویزیت عمودی تبدیل کنید.

 
کارت ویزیت ساده

در مرحله اولیه ایجاد یک کارت ویزیت باید کاملا تمرکز خود را روی میزان اثر بخشی و قدرت جاذبه کارت خود بگذارید و طرح ها و ایده های مختلف را برای داشتن یک کارت ویزیت عالی بررسی کنید. فراموش نکنید کارت ویزیت شما باید علاوه برا جذاب بودن، پیام شما را به مشتری برساند و در ذهن مخاطب ماندگار شود. در نظر گرفتن این گام های مقدماتی کار را برای شما ساده تر کرده و شما را به هدفتان نزدیک تر می‌کند.

برای داشتن یک کارت عمودی خوب لازم است همه عناصر مهم مثل طرح، فونت مناسب، متن مورد نظر و طرح دلخواه خود را در نظر گرفته و از همه این عناصر به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. بهتر است طرح خود را متناسب با شکل کارت انتخاب کنید و به جای استفاده از طرح کارت ویزیت افقی  یک طرح جالب و مناسب برای کارت ویزیت عمودی ایجاد کنید که تطابق بیشتری با سبک کارت ویزیت شما داشته باشد و فضای کافی برای نوشتن اطلاعات ضروری در اختیار شما بگذارد.

کارت ویزیت خلاقانه

قرار دادن متن در جای مناسب از عوامل مهم طراحی کارت شما می‌باشد چون متنی که روی کارت ویزیت خود قرار می دهید شامل اطلاعات ضروری بوده و راه های ارتباطی مشتری با شما را نشان می دهد. پس لازم است کاملا در انتخاب متن، فونت و رنگ فونت خود دقت کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

در طراحی کارت ویزیت عمودی جای قرار گیری متن، اندازه طول خطوط و فاصله خطوط از هم از موارد مهم می‌باشد. در مورد اندازه طول خط ها باید گفت که در یک کارت عمودی راحت تر می‌توانید از خطوط با طول متفاوت استفاده کنید اما برای کارت ویزیت های افقی این نوع بهم ریختگی چندان جالب به نظر نمی رسد. در نهایت باید در نظر داشته باشید که منظم بودن متن در مورد هر دو نوع کارت ویزیت معقول تر بوده و آن کارت ویزیت را بهتر و تاثیر گذارتر خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که متن مورد نظر شما مختصر و تاثیر گذار است. محتوایی که به کار خود می دهید بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد رشته ی ارتباطی مخاطب با شما می‌شود.

 
کارت ویزیت

 

اندازه استانداردی که برای کارت ویزیت های مستطیل شکل در نظر گرفته می‌شود 5.08 * 8.89 سانتی متر می‌باشد اما اگر به دنبال راه های جزئی برای متفاوت کردن کارت ویزیت خود هستید، کارت ویزیت عمودی انجام این کار را برای شما ممکن کرده، شما می‌توانید کارت عمودی خود را در هر سایزی طراحی کنید. البته قبل از چاپ کارت ویزیت خود باید بررسی کنید که دستگاه پرینتر شما قابلیت چاپ در سایز مورد نظر شما را دارد یا خیر. می‌توانید از امکانات سفارشی سازی یک دستگاه پرینتر حرفه ای استفاده کرده و کارت ویزیت خود را در اندازه دلخواه و کیفیت عالی چاپ کنید. 

 
کارت ویزیت

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
محمد،

بسیار مفید بود.با تشکر


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله